26.10.10

Apresentação no Porto (dia 27 de Out) e Braga (dia 28) do livro Noente Paradise da cantora galega Ugia Pedreira que dará um concerto na Casa da Música


Ugia Pedreira, cantora galega, dá um concerto, juntamente com a sua banda, Marful, na Casa da Música no Porto, no dia 29 de Outubro às 22h.

Entretanto, no dia 27 de Out. ( 4ª feira), na Livraria Leitura (Rua de Ceuta 88, Porto), Ugia Pedreira apresentará o seu livro Noente Paradise, editado pela Através Editora, e que constitui o primeiro poemário daquela cantora galega.

A mesma apresentação repetir-se-á no dia 28 de Out. em Braga, em colaboração com o Centro de Estudos Galegos da Universidade do Minho.









O livro-CD Noente Paradise é um dos primeiros da colecçom ATRAVÉS DAS LETRAS. Quem procurar um poemário encontrará, se calhar, um livro de cançons. Se procurar cançons, é possível que se surpreenda ao ler um poemário ou um manual de baile, explica Martázul Busto, ao tempo que aclara que Noente Paradise é «um híbrido». Em sua opiniom, Ugia Pedreira «atirou ao público, desde antes dos remotos tempos de Chouteira, voz e olhadas, mesmo sinais. Agora atira-se ela sem mediaçom».

Pedreira é umha artista polifacética. Tem musicado espectáculos teatrais, dirigido centros de folque com nomes cambiantes (aCentral), gerido, produzido, ordenado, desenhado... Com Noente Paradise cobre um espaço ainda nom explorado, o do papel. A cantora resgata as retóricas que arrouparam músicas eclécticas, marfulianas, nordestinas ou matraqueiras e acrescenta-lhes cantigas ainda nom musicadas, isto é, poemas à procura de melodias, recolhidos no CD que acompanha o livro.

É Noente Paradise «umha viagem polos mares do norte desde a entranha. Noente está nas praias do interior, segundo se passa por Cuba e se volta, sempre, a Galiza, à repetiçom da quotidiania delirante», conta Martázul Busto. «O paraíso está no vaivém contínuo da palavra ao som e do som ao texto».

Numha recente entrevista, Pedreira explica que no novo título da ATRAVÉS EDITORA há letras que compujo para grupos musicais e projetos como Nordestin@s, Marful, Descarga ao Vivo, GalegoZ, a Matraca Perversa... Segundo ela própria conta, «desde a adolescência fum escrevendo cançons ou poemas que fôrom tocados pola música». Perguntada acerca de se escrever poemas e cançons é o mesmo, a cantora reconhece que «interpreto e canto as minhas cançons-poemas. Como autora deles/as, é o espaço mais natural».